Deklaracja dostępności
Obowiązuje od: 28 czerwca 2025 r.
Ostatnia aktualizacja: 28 czerwca 2025 r.
1. Wprowadzenie i ogólne informacje o dostawcy
Niniejsze oświadczenie o dostępności ma zastosowanie do następujących stron internetowych i powiązanych z nimi aplikacji mobilnych opartych na przeglądarce (aplikacji internetowych) firmy Viessmann Holding International GmbH, za pośrednictwem których konsumentom świadczone są następujące usługi w handlu elektronicznym: (zwane dalej "Usługą Cyfrową"):
- Strony z informacjami o produktach firmy Carrier pod adresem URL: www.carrier.pl zawierają informacje na temat produktów i usług firmy Carrier.
Dostawca:
Viessmann Sp. z o.o.
ul. Karkonoska 65
53-015 Wrocław
telefon: +48 713607100
telefaks: +48 713607101
e-mail: info@viessmann.pl
Dalsze informacje dla konsumentów można znaleźć na przykład w ofercie usług pod adresem URL podanym powyżej oraz w Ogólnych Warunkach Handlowych.
2. Ogólny opis usługi
Usługa cyfrowa, o której mowa w sekcji 1, umożliwia
- poprosić o wycenę za pomocą formularza. Zostanie ona przygotowana dla użytkownika przez jednego z naszych partnerów instalacyjnych Carrier, który może zapewnić usługi odpowiednie do jego potrzeb. Podczas tego procesu zostaniesz poproszony o udzielenie odpowiedzi na różne pytania w zależności od rodzaju zapytania, na przykład dotyczące istniejącego systemu grzewczego i planowanego projektu. Następnie otrzymasz od nas wiadomości e-mail potwierdzające Twoje dane i zawierające informacje o kolejnych etapach procesu.
3. Podstawa prawna / wymogi ustawowe
Niniejsza Deklaracja opiera się na "Dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/882 z dnia 17 kwietnia 2019 r. w sprawie wymogów dostępności produktów i usług" (zwanej dalej "Europejskim aktem w sprawie dostępności" lub "EAA"), a także odpowiednich krajowych przepisach wykonawczych (zwanych łącznie "przepisami dotyczącymi dostępności").
Wymogi prawne wynikają z przepisów dotyczących dostępności, w szczególności z art. 4 i 13 EAA oraz jego załączników I i V, a także odpowiednich krajowych przepisów wykonawczych. Oznacza to, że:
- dostarczanie informacji o funkcjonowaniu usługi, a w przypadku gdy produkty są wykorzystywane do świadczenia usługi - dostarczanie informacji o ich połączeniu z tymi produktami, a także o ich cechach dostępności i ich interoperacyjności z urządzeniami i udogodnieniami wspomagającymi, musi spełniać następujące wymogi:
- informacje są przekazywane za pośrednictwem więcej niż jednego kanału sensorycznego i są prezentowane w sposób zrozumiały i dostrzegalny,
- treść informacyjna jest dostarczana w formatach tekstowych, które można wykorzystać do wygenerowania alternatywnych formatów pomocniczych, które mogą być prezentowane na różne sposoby przez użytkowników i za pośrednictwem więcej niż jednego kanału sensorycznego,
- informacje są prezentowane za pomocą czcionek o odpowiednim rozmiarze i kształcie, z uwzględnieniem przewidywalnych warunków użytkowania i przy użyciu wystarczającego kontrastu, a także regulowanych odstępów między literami, wierszami i akapitami,
- oferowana jest alternatywna forma wyświetlania treści, jeśli zawarte są elementy o treści nietekstowej, oraz
- informacje elektroniczne potrzebne do świadczenia usługi będą dostarczane w spójny i odpowiedni sposób, dzięki czemu będą widoczne, funkcjonalne, zrozumiałe i solidne.
- strony internetowe, w tym powiązane aplikacje online, oraz usługi oparte na urządzeniach mobilnych, w tym aplikacje mobilne, muszą być dostępne w spójny i odpowiedni sposób, tak aby były postrzegalne, funkcjonalne, zrozumiałe i solidne;
- usługi wsparcia (centra informacyjne, centra obsługi telefonicznej, wsparcie techniczne, usługi przekaźnikowe i usługi szkoleniowe), o ile są dostępne, muszą zapewniać informacje na temat dostępności usługi i jej kompatybilności z technologiami wspomagającymi, w dostępnych trybach komunikacji;
- informacje dotyczące dostępności sprzedawanych produktów i usług muszą być dostarczane, gdy informacje te są dostarczane przez odpowiedzialny podmiot gospodarczy;
- dostępność funkcji identyfikacji, bezpieczeństwa i płatności musi być zapewniona, gdy są one dostarczane jako część usługi, a nie produktu, poprzez uczynienie ich dostrzegalnymi, funkcjonalnymi, zrozumiałymi i solidnymi;
- należy zapewnić metody identyfikacji, podpisy elektroniczne i usługi płatnicze, które są dostrzegalne, funkcjonalne, zrozumiałe i solidne.
4. Status zgodności z wymogami prawnymi
Wymagania techniczne dotyczące dostępności oferty w rozumieniu BFSG i BFSGV opierają się na specyfikacjach Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) w wersji 2.2. Zaprojektowaliśmy naszą ofertę cyfrową w następujący sposób, aby zapewnić, że jest ona dostępna dla wszystkich:
Dostęp do treści naszej oferty cyfrowej można uzyskać za pośrednictwem różnych trybów działania, zapewniając w ten sposób, że nasze produkty i usługi mogą być również dostępne i wykorzystywane przez użytkowników z upośledzeniami fizycznymi, sensorycznymi lub poznawczymi. Wdrożone przez nas tryby działania obejmują
- Wiele kanałów sensorycznych: Zapewniamy alternatywy tekstowe dla treści wizualnych.
- Wiele opcji interakcji: Nasza strona internetowa może być również używana bez umiejętności motorycznych.
- Ochrona przed bodźcami/użycie kontrastów: nasza strona internetowa nie wykorzystuje złożonych efektów interakcji.
- Prosta prezentacja treści: Tam, gdzie to możliwe, używamy łatwych do zrozumienia tekstów do opisania naszych produktów i usług. Terminy techniczne są wyjaśnione w praktyczny i zrozumiały sposób w odpowiednich miejscach, tak aby nawet użytkownicy bez specjalistycznej wiedzy mogli zrozumieć prezentowane konteksty.
Na tych stronach nie używamy funkcji identyfikacji, uwierzytelniania, bezpieczeństwa ani płatności.
Nieustannie pracujemy nad identyfikacją i usuwaniem potencjalnych barier.
5. Informacje zwrotne i kontakt
Jeśli zauważysz jakiekolwiek bariery w naszych Usługach Cyfrowych lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z nami pod adresem:
Viessmann Sp. z o.o.
ul. Karkonoska 65
53-015 Wrocław
e-mail: accessibility@viessmann-climatesolutions.com